top of page

„Pokusa”: córka Englerta (ocena: 4/10 – za rap)


Gorszej aktorki już nie mogli wybrać do takiej roli ….

Inez - młoda dziewczyna ze wsi, praktykuje w firmie medialnej, gdzie pojawia się nowy szef z Włoch. Bohaterka rozpoczyna współpracę niefortunnie: uszkadza przystojnemu przybyszowi samochód, a w biurze wylewa na niego kawę. Tymczasem w kręgu zainteresowań redakcji pojawia się były piłkarz Max.

Adaptacja krótkiego, zbyt skromnego na potrzeby filmowego scenariusza, romansu książkowego. Za scenariusz filmu współodpowiada sama pisarka Edyta Folwarska, która zdecydowała się wiele zmienić i wyjść poza melodramatyczne ramy książki. Pretekstem jest tematyka wykorzystywania kobiet, która owszem w książce była, ale nie aż tak uwypuklona. Niestety zmiany w porównaniu do wersji książkowej i rozrost scenariusza niespecjalnie mu służą. Historia jest mało wiarygodna i nie angażująca. Styl balansuje pomiędzy poważnym dramatem, a rozrywkowym kinem erotycznym. A raczej nie o to twórczyniom chodziło.


Film kładzie dobór aktorski. Helena Englert została zaangażowana chyba tylko ze względu na nazwisko. Kompletnie nie pasuje do swojej roli, a i tak ją dodatkowo kładzie. Do tego dochodzi jej najbliższa koleżanka o słusznej tuszy, czy też cały wytatuowany bohater. Symbolem jak bardzo pomylono się w obsadzie jest scena, gdy wszystkie kochanki pukają, nomen omen, do drzwi – nie ma możliwości żeby kobieciarz preferował aż tak szerokie spektrum urody.


Sadowska to dobra reżyserka. Tylko coraz bardziej skręca w złą drogę. Jej film jest dobrze zmontowany, ładny operatorsko (nawet Cannes) i ciekawy muzycznie. Tym razem na pierwszy plan wysuwają się popisy raperskie – i to chyba jedyny powód aby wysiedzieć na tym filmie. Tym razem sukcesu frekwencyjnego nie będzie.


Zalety:

+ tematyka wykorzystywania kobiet

+ rapowe sceny

+ poprawne kamerowanie i montaż

+ zachęcający erotycznie plakat i zwiastun


Wady:

- scenariusz

- absurdalne zbiegi okoliczności

- dobór castingowy – fatalna Englert

- dialogi

- nieumiejętność przekazu #metoo

- chybione zmiany do wersji książkowej


Zwiastun:


produkcja: Polska

rok: 2023

dystrybucja: Monolith Films

premiera: 27 stycznia 2023

gatunek: dramat erotyczny


  • reżyseria: Maria Sadowska

  • scenariusz: Edyta Folwarska, Tomasz P. Chenczke

  • obsada: Helena Englert, Andrea Preti, Ewa Ekwa, Piotr Stramowski, Joanna Liszowska, Piotr Głowacki, Katarzyna Kraszewska

Ostatnie posty
Search By Tags
Follow Us
  • Twitter Social Icon
bottom of page