top of page

„Roving Woman”: porzucona (ocena: 5/10 za Wendersa)


Polska anglojęzyczna odyseja kobiety odrzuconej.

Młoda kobieta w wieczorowej sukni zostaje wyrzucona z mieszkania. Musi bez środków do życia przetrwać.

Amerykańskie kino drogi stworzone przez polskich twórców. W centrum historii kobieta: intrygująca, zagadkowa. Przynajmniej na początku, bo w trakcie rozwoju szczątkowego scenariusza - irytująca i mało angażująca swoimi problemami.


Polscy twórcy utrzymali amerykański klimat, potęgowany przez muzykę. Na uwagę zasługuje patronat Wima Wendersa – realizacyjnie film pozostaje w jego stylu. Skazany jest jednak na studyjna dystrybucję i niszowe zainteresowanie. Dla amatorów niedopowiedzeń i surowej rzeczywistości. Zachęcający debiut – pozytywnie odebrany przez krytyków, ale żeby zebrać szerszą widownię trzeba czegoś więcej.


Zalety:

+ amerykański klimat

+ zagadkowa bohaterka

+ kino drogi

+ kult samochodowej podróży

+ muzyka

+ bezkresne kalifornijskie krajobrazy

+ historia Connie Converse

+ „patronat” Wima Wendersa

+ pozytywne recenzje


Wady:

- marny scenariusz

- mało angażujące

- brak genezy historii bohaterki

- niedopowiedzenia

- mało dialogów

- wtórne gatunkowo

- minimalistyczne realizacyjnie

- widoczne braki reżyserskie

- niszowe dystrybucyjnie

- mało zachęcający tytuł


cytat filmu: „Każdy z czasem staje się niewidzialny. Wystarczy tylko poczekać”.

rok: 2022

produkcja: Polska, Stany Zjednoczone

premiera: 21 kwietnia 2022

dystrybucja: Galapagos Films

gatunek: kobiece kino drogi


  • reżyseria: Michał Chmielewski

  • scenariusz: Michał Chmielewski, Lena Góra

  • zdjęcia: Łukasz Dziedzic

  • obsada: Lena Góra, Chris Hanley, John Hawkes, Brian McGuire, Ed Mattiuzzi, Crystal Rivers, Bear Badeaux

Ostatnie posty
Search By Tags
Follow Us
  • Twitter Social Icon
bottom of page