top of page

„Tańcząc Pinę”: Pina Bausch (ocena: 5/10 – za choreografie)


Taniec współczesny – tancerze z całego świata.

Dwa spektakle wystawiane już po śmierci legendarnej niemieckiej tancerki. Zespół z Drezna wykonuje „Ifigenia w Taurydzie”, afrykańscy tancerze ćwiczą „Święto wiosny”.

Dokument taneczno-muzyczny. Większość scen to szczegółowe choreografie, a nawet analizy konkretnego ruchu (typu uderzenie łokciem w kant stołu).


To film przed wszystkim dla fanów tańca współczesnego. I hołd dla niemieckiej tancerki, będącej ikoną. Widz mniej zaznajomiony co najwyżej popatrzy sobie na układy taneczne.


Próba wyjścia poza taniec jest mało udana. Losy członków zespołów mało interesujące. Także rozszerzenie narracji o moment wybuchu pandemii i odwołania większości występów nie przekonujący.


Produkcja jak na standardy kina dokumentalnego jest zbyt przedłużona. Można by część scen wyrzucić, i to takich bez szkody dla fanów tańca współczesnego.


Pokazy festiwalowe oraz plenerowe to wszystko na co może ta produkcja liczyć.


Zalety:

+ skupione na tańcu

+ choreografie

+ uwypuklenie kunsztu niemieckiej tancerki


Wady:

- raczej tylko dla fanów tańca współczesnego

- wydłużone


produkcja: Niemcy

rok: 2022

gatunek: dokument

festiwale: 20. Millennium Docs Against Gravity, Festiwal Dwa Brzegi 2023


  • reżyseria, scenariusz, montaż: Florian Heinzen-Ziob

  • zdjęcia: Enno Endlicher, Florian Heinzen-Ziob

  • występują: Malou Airaudo, Jorge Puerta Armenta, Gloria U. Biachi, Luciene Cabral, Clementine Deluy, Franne Christie Dossou, Josephine Ann Endicott, Julian Amir Lacey, Sangeun Lee, Francesco Pio Ricci, Courtney Richardson, Tom Jules Samie


obejrzane we wtorek 15 lipca 2023 roku (Dzień Wojska Polskiego i awansu Rakowa Częstochowa do 4 rundy eliminacji Ligi Mistrzów), o godz. 19:30, w Elektrowni Powiśle na darmowym pokazie kina letniego

Ostatnie posty
Search By Tags
Follow Us
  • Twitter Social Icon
bottom of page