top of page

„Nowa Normalność”: seulskie psychole (ocena: 7/10 – za zwroty akcji)


Koreańskie kino mozaikowe w krwawym sosie.

Po stolicy grasuje seryjny morderca. Nic dziwnego, że samotne kobiety boją się wpuścić kontrolera klimatyzacji.

Sześć, pozornie, niepowiązanych historii klimatem z thrillera, czy krwawych horrorów, ale także społecznych obserwacji. Bohaterami są: samotnie mieszkająca kobieta, uczeń, sprzedawczyni w spożywczaku, amatorka randek internetowych, bezrobotny, mężczyzna znajdujący tajemniczy list w automacie z napojami, zakochany nastolatek. Dopiero ostatnia historia ukazuje pomysłowość scenariusza i powiązanie wątków. Każda jednak ma ciekawy, często naprawdę zaskakujący zwrot akcji, napędzający zainteresowanie widza.


Wyrazistość bohaterów, dobrze rozpisane dialogi, zwartość scenariusza, poprawne efekty oraz dopracowana scenografia. Pewnie do kilka niuansów można by się przyczepić, ale to kino raczej rozrywkowe. Jeden z najlepszych, może najlepszy, a na pewno najoryginalniejszy film 38 Warszawskiego Festiwalu Filmowego.


Zalety:

+ zwroty akcji

+ ciekawe połączenia historyjek

+ wyrazistość bohaterów

+ krwawość


Wady:

- przerysowania

- niekonsekwencje scenariuszowe

- mocno przerysowany


Zwiastun:


tytuł oryginalny: Nyu No-meol

rok: 2022

produkcja: Korea Południowa

festiwale: Warszawski Festiwal Filmowy 2022 – Konkurs Międzynarodowy

gatunek: komediohorror


  • reżyseria, scenariusz: Jung Bum-Shik

  • montaż: Bum-shik Jung, Kyung-hee Choi

  • zdjęcia: Young-min Kim

  • muzyka: Yun Sang

  • obsada: Choi Ji-woo, Jeoung Dong-won, Lee Yu-mi, Choi Min-ho, Pyo Ji-hoon, Ha Da-in

Ostatnie posty
Search By Tags
Follow Us
  • Twitter Social Icon
bottom of page