„Rodzina na sprzedaż” – nielegalna adopcja (ocena 4/10)

November 9, 2017

Argentyńska lekarka Malena jest w depresji po utracie dziecka. Jedynym rozwiązaniem, aby ponownie zostać matką jest adopcja. Procedury jednak są skomplikowane, długie i niepewne. W Argentynie kwitnie natomiast proceder adopcji nielegalnej: czyli uproszczonej, ale wątpliwej moralnie. Malena dostaje sygnał o takiej możliwość i wyrusza w najważniejszą podróż swojego życia. Po szczęście. Tyle, że po drodze nasuwają się liczne wątpliwości, a żądza macierzyństwa powoli ustępuje racjonalności.

 

Niestety nie jest to udany film. A szkoda, bo temat był bardzo ciekawy. Scenariusz jednak jest mało pomysłowy, z ekranu wieje nudą, szczególnie że realizacja jest również minimalistyczna (typowa zresztą dla wielu filmów z tamtego regionu świata). Mogłaby ponieść ten film aktorka Bárbara Lennie, ale jest wprost przeciwnie. Jest ona tak irytująco bezradna, że nie budzi w widzach żadnego współczucia. Jej zmagania z samą sobą ogląda się z rosnącą obojętnością.

 

Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść. Najczęściej koprodukcja tak wielu krajów kończy się fiaskiem. Zupełnie niezrozumiałe jest takie zaangażowanie, bo film jest minimalistyczny, niskobudżetowy, nakręcony na przysłowiowym kolanie. Ale, w przeciwieństwie do wielu innych często znakomitych produkcji pokazywanych na Warszawskim Festiwalu Filmowym, znalazł uznanie polskiego dystrybutora i zagości w kinach studyjnych. Raczej z marną szansą na przyzwoitą frekwencję. Miejsce produkcji z takich krajów jak Argentyna jest jednak na festiwalach, gdzie zawsze mogą cieszyć się zainteresowaniem widzów. Może dystrybucję kinową zawdzięcza zaangażowaniu polskiego operatora Wojciecha Staronia? Trzeba akurat przyznać, że realizacja zdjęć jest najmocniejsza stroną tej produkcji. Ale to, i sam temat, to jednak zdecydowanie za mało żeby tracić czas na seans kinowy.

 

Zwiastun

 

  • Polska premiera: 1 grudnia 2017 (to duża niespodzianka, że akurat ten film z pokazywanych na WFF trafił tak szybko do szerokiej dystrybucji)

  • Warszawski Festiwal Filmowy - pokazy specjalne

  • Produkcja: Argentyna, Brazylia, Dania, Francja, Niemcy, Polska

  • Rok: 2017

  • Gatunek: dramat, film drogi, kino artystyczne

 

  • Reżyser: Diego Lerman

  • Obsada: Bárbara Lennie, Daniel Araoz, Claudio Tolcachir

  • Scenarzysta: Diego Lerman, María Meira

  • Producent: Nicolas Avruj, Diego Lerman

  • Montażysta: Alejandro Brodersohn

  • Operator: Wojciech Staroń

  • Muzyka: José Villalobos

  • Scenograf: Marcos Pedroso

 

Please reload

Ostatnie posty
Please reload

Search By Tags

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Follow Us
  • Twitter Social Icon