„Slalom” – wiele seksu o nic (ocena 5/10)


Kameralny film o trudnym zagadnieniu interakcji młodego sportowca ze swoim trenerem.

Młoda adeptka narciarstwa alpejskiego spotyka na swojej drodze wymagającego trenera, nie spełnionego jako zawodnik.

Ambicje, entuzjazm młodego sportowca zderzają się z doświadczeniem, krytycznym podejściem i bolesną porażką jego opiekuna. Rosnące młodzieńcze napięcie seksualne wychodzi naprzeciw rutynie z małżeńskiego związku. Niebezpieczeństwo przekroczenia zawodowej granicy wzmaga fizyczna więź trenera z zawodnikiem i czas poświęcany na trening. Sport sprzyja zbliżeniu ze względu na wysiłek i poczucie wspólnego celu. Często to rodzi niezdrowe stosunki.


Twórcy filmu skupiają się na kameralnej interakcji, jednak zdecydowanie zbyt dosłownie podchodzą do tematyki erotycznej. Bohaterowie budzą antypatię i ich pobudki nie są należycie określone. To film, który męczy i nuży. Zbyt wiele jest niedopowiedzeń i skrótów narracyjnych. A mógłby emocjonować i zastanawiać. Zmarnowany temat. Nieudane kreacje aktorów.


Tylko nie nadużywane fragmenty śnieżnych zjazdów dają trochę optymistycznego powiewu. Chociaż lepiej wyglądałyby na dużym ekranie. A dystrybucja kinowa siłą pandemicznych okoliczności nie doszła do skutku.


Plusy:

+ ważny temat

+ ładne zdjęcia

+ niedopowiedzenia

+ intrygujący plakat


Minusy:

- szablonowe postacie

- sztywne aktorstwo

- banalne dialogi

- wulgarne sceny erotyczne

- przygnębiający klimat

- brak dystrybucji kinowej


Zwiastun:


produkcja: Francja

rok: 2020

gatunek: dramat

festiwale: Cannes, Europejska Akademia Filmowa, Valladolid, RomeFilmFest, Tofifest, Transatlantyk


· reżyseria: Charlène Favier

· scenariusz: Charlène Favier, Marie Talon

· zdjęcia: Yann Maritaud

· montaż: Maxime Pozzi-Garcia

· obsada: Jérémie Renier, Noée Abita, Catherine Marchal, Muriel Combeau, François Godart, Marie Denarnaud, Maïra Schmitt, Axel Auriant

Ostatnie posty
Search By Tags
Nie ma jeszcze tagów.
Follow Us
  • Twitter Social Icon