„Ogromny” – mąż pianistki (ocena 5/10)
Rzadko, ale tak bywa, że to mąż pragnie dziecka, a matka bardziej myśli o karierze zawodowej.
Antypatyczny bohater rolę męża słynnej skrzypaczki łączy z rolą menadżera. Gdy przypadkiem w samolocie odbiera poród jego plany wobec żony skupiają się na urodzeniu dziecka.
Trudno odkryć jaki był cel tego filmu. Czy był to obraz uzależnienia od samolubnego mężczyzna, czy komediodramat, a może poważny film o ciąży i jej znoszeniu przez obu małżonków. Cóż z tego, że bohaterowie są wyraziści, jak mąż jest personą wyjątkowo antypatyczną. Przekonująca gra aktorska staje się bardziej mankamentem niż atutem. Nie wiadomo również dlaczego w pewnym momencie wprowadzono element abstrakcyjny, który następnie nie zostaje w ogóle wykorzystany. Zawsze trzeba brać pod uwagę specyfikę poczucia humoru i podejścia francuskiego kina jednak ta produkcja, pomimo tkwiącego w nim potencjału, niespecjalnie przekonuje.
Plusy:
+ wyrazistość bohaterów
+ absurd sytuacji
+ niezrozumiały przekaz
Minusy:
- antypatyczny mąż
- brak konsekwencji gatunkowej
- przeforsowane aktorstwo
- niewykorzystany potencjał muzyczny
- niski poziom poczucia humoru
- spoilerowy tytuł
Zwiastun:
tytuł oryginalny: Énorme
produkcja: Francja
rok: 2018
gatunek: komediodramat
· reżyseria: Sophie Letourneur
· scenariusz: Sophie Letourneur, Mathias Gavarry
· obsada: Marina Foïs, Jonathan Cohen, Jacqueline Kakou, Ayala Cousteau
コメント