„Ema” – wirujący seks (ocena 5/10)
Miał być skandalizujący, hipnotyzujący film, a wyszła produkcja przeciągnięta do granic odporności odbiorcy.
Tytułowa tancerka roztrząsa eksperyment z adopcją chłopca, który zakończył się okaleczeniami najbliższych.
Film rozczarowuje w warstwie fabuły. Historia jest opowiedziana w mało zajmujący sposób. Szczególnie pod koniec staje się rozwleczona do bólu. Na niewiele zdaje się więc ekspresyjna gra Mariany Di Girolamo zawłaszczającej ekran swoim zachowaniem i wyglądem. Temat adopcji, wychowania, macierzyństwa, jakkolwiek ważne, przekazywane są w sposób pretensjonalny. Nie popisał się także twórca dialogów. Trzy osoby odpowiedzialne za tak miałki scenariusz to tylko kolejny dowód, ze rozwadnianie tego zadania w produkcji filmowej źle się kończy.
Zdecydowanie najlepiej wypadają sceny, które nie odnoszą się bezpośrednio do głównej narracji. Czyli taneczne, a także erotyczne. Scena orgii lesbijskiej może służyć jako przykład jak pokazywać erotykę na ekranie kinowym. Można więc tą produkcją zakwalifikować do grona tych które zachwycają warstwą wizualną, chociaż też nie przez cały film, niewiele więcej prezentując.
Film zapowiadany jako kolejny skandal miał dodatkowo pecha dystrybucyjnego trafiając na okres pandemii. A jedynie wizyta w kinie z dobrym dźwiękiem i obrazem rekompensuje niedostatki fabularne tej produkcji. Chilijska produkcja rzadko gości na światowych ekranach, więc nawet przy mankamentach tego filmu jest to okazja do zobaczenia trochę innej wrażliwości.
Plusy:
+ ekspresja
+ choreografie
+ erotyka
+ wyrazista Mariana Di Girolamo
Minusy:
- miałka fabuła
- kiepskie dialogi
- monotonna narracja
- zdominowane postacie drugoplanowe
- przeciągnięta końcówka
- covidowe problemy dystrybucyjne
Zwiastun:
produkcja: Chile
rok: 2019
przekładana data premiery: 11 września 2020
gatunek: dramat
reżyseria: Pablo Larraín
scenariusz: Guillermo Calderón, Pablo Larraín, Alejandro Moreno
zdjęcia: Sergio Armstrong
muzyka: Nicolas Jaar
obsada: Mariana Di Girólamo, Gael García Bernal, Santiago Cabrera, Paola Giannini, Giannina Fruttero