Mayday – sztuka była lepsza (ocena 5/10)

Farsa teatralna, która bawi widzów na całym świecie, także w Polsce (Warszawa – Och-Teatr, Kraków – Bagatela), ale nie robi dobrego wrażenia w wersji filmowej.

Gdy warszawski taksówkarz trafia do szpitala wychodzi na jaw, że ma dwa miejsca zamieszkania. W dodatku ginie drogocenna torba jednego z pasażerów, której poszukują gangsterzy.

Wygląda jakby czworo scenarzystów nie skonsultowało ze sobą napisanych fragmentów. Uznano, że wersja teatralna jest zbyt kameralna i uboga na film, dodano więc wątki gangsterskie, hazardowe, policyjne, a nawet homoseksualne. Tymczasem najlepiej w całym filmie wypada intryga zaczerpnięta ze sztuki oparta na przyjęciu, na którym spotykają się dwie małżonki tego samego faceta. Pozostałe wątki są nie tylko słabo dopracowane, ale przede wszystkim rażą kloacznym poczuciem humoru tj: krzywy penis, skłonność do pierdzenia, męskie fellatio. O tym, że w całej fabule brakuje elementarnej logiki nie ma nawet co wspominać. Może kilka razy można się zaśmiać, bo niektóre żarty są tak głupie że aż śmieszne.

 

Całkiem dobrze jest natomiast aktorsko. Szczególnie Adam Woronowicz znakomicie czuje się w swojej roli. Ale także Piotr Adamczyk daje radę. Nie przeszkadza im, że wielokrotnie muszą odgrywać głupawe sceny. Nieźle również wypadają panie, a nade wszystko atrakcyjnie, aczkolwiek postacie kobiece są rozpisane wyjątkowo powierzchownie.

 

Nie będzie to najlepsza polska komedia roku, ale do największych badziewi też nie można jej zakwalifikować. Kto oczekiwał więcej, bo może był w teatrze – sam sobie winien.

 

Zalety:

+ nieźle aktorsko (najlepszy Woronowicz)

+ przyzwoita scena przyjęcia

+ czasami tak głupie, że śmieszne

+ ładne lokalizacje: Warszawa, Kraków

+ zachęcający zwiastun

 

Wady:

- chaotyczny scenariusz

- kloaczne żarty

- za długie

- wątek gejowski

- zbyt odległe od teatralne pierwowzoru

- discopolowe przeboje

 

Zwiastun:

produkcja: Polska

rok: 2020

premiera: 10 stycznia 2020

dystrybucja: Kino Świat

gatunek: komedia

 

  • reżyseria: Sam Akina

  • scenariusz: Sam Akina, Jules Jones, Wojciech Pałys, Hanna Węsierska

  • muzyka: Rafał Stępień

  • zdjęcia: Gabriel Bienczycki

  • montaż: Nikodem Chabior

  • obsada: Piotr Adamczyk, Adam Woronowicz, Andrzej Grabowski, Anna Dereszowska, Weronika Książkiewicz, Tomasz Oświeciński, Krzysztof Czeczot, Bartosz Porczyk

Please reload

Ostatnie posty
Please reload

Search By Tags

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Follow Us
  • Twitter Social Icon