Angelo – syn Afryki, człowiek Europy (ocena 7/10)


Przykład, że kino artystyczne nie musi być nudne i pretensjonalne.

Bohater przybył jako małe dziecko z Afryki do Europy w okolicach XVIII wieku. Trafia do szlacheckiej rodziny, gdzie wychowywany jest na dostojnego służącego.

Akcja toczy się dwa wieki temu, jednak aluzje do współczesnych dyskusji o przystosowaniu afrykańskich uchodźców w Europie są jakże czytelne i stanowią podstawę tej produkcji. Film ukazuje w długim okresie czasu życie bohatera – co stanowi pewien problem: liczne przeskoki czasowe, brak ciągłości może stanowić dla niektórych przeszkodę. Jednak immanentną cechą tego rodzaju kina są niedopowiedzenia i pole do interpretacji dla widza. W tym filmie jest to przynajmniej opakowane w przyciągającym stylu. Co prawda sceny są celowo przedłużane, a dialogi ubogie, ale kolorowe kadry, a przede wszystkim majestatyczna muzyka nie pozwalają się nudzić.


Angelo” to film niszowy – do kin studyjnych, a nawet bardziej na pretensjonalne festiwale. Ale również widz nie gustujący w tego rodzaju produkcjach dostrzeże wiele zalet i nie powinien tym razem wynudzić się na seansie.


Zalety:

  • nawiązanie do współczesności

  • kolorowe kadry

  • muzyka

  • scenografia, kostiumy, charakteryzacja


Wady:

  • przeskoki czasowe

  • przedłużane sceny

  • niszowa dystrybucja


Zwiastun:

produkcja: Austria, Luksemburg

rok: 2018

polska premiera: 29 listopada 2019

dystrybucja: Stowarzyszenie Nowe Horyzonty

gatunek: dramat

festiwale: Nowe Horyzonty


  • reżyseria: Markus Schleinzer

  • scenariusz: Alexander Brom, Markus Schleinzer

  • zdjęcia: Gerald Kerkletz

  • montaż: Pia Dumont

  • obsada: Makita Samba, Alba Rohrwacher, Larisa Faber, Kenny Nzogang, Lukas Miko

Ostatnie posty
Search By Tags
Nie ma jeszcze tagów.
Follow Us
  • Twitter Social Icon