Angelo – syn Afryki, człowiek Europy (ocena 7/10)

December 15, 2019

Przykład, że kino artystyczne nie musi być nudne i pretensjonalne.

Bohater przybył jako małe dziecko z Afryki do Europy w okolicach XVIII wieku. Trafia do szlacheckiej rodziny, gdzie wychowywany jest na dostojnego służącego.

Akcja toczy się dwa wieki temu, jednak aluzje do współczesnych dyskusji o przystosowaniu afrykańskich uchodźców w Europie są jakże czytelne i stanowią podstawę tej produkcji. Film ukazuje w długim okresie czasu życie bohatera – co stanowi pewien problem: liczne przeskoki czasowe, brak ciągłości może stanowić dla niektórych przeszkodę. Jednak immanentną cechą tego rodzaju kina są niedopowiedzenia i pole do interpretacji dla widza. W tym filmie jest to przynajmniej opakowane w przyciągającym stylu. Co prawda sceny są celowo przedłużane, a dialogi ubogie, ale kolorowe kadry, a przede wszystkim majestatyczna muzyka nie pozwalają się nudzić.

 

Angelo” to film niszowy – do kin studyjnych, a nawet bardziej na pretensjonalne festiwale. Ale również widz nie gustujący w tego rodzaju produkcjach dostrzeże wiele zalet i nie powinien tym razem wynudzić się na seansie.

 

Zalety:

  • nawiązanie do współczesności

  • kolorowe kadry

  • muzyka

  • scenografia, kostiumy, charakteryzacja

 

Wady:

  • przeskoki czasowe

  • przedłużane sceny

  • niszowa dystrybucja

 

Zwiastun:

produkcja: Austria, Luksemburg

rok: 2018

polska premiera: 29 listopada 2019

dystrybucja: Stowarzyszenie Nowe Horyzonty

gatunek: dramat

festiwale: Nowe Horyzonty

 

  • reżyseria: Markus Schleinzer

  • scenariusz: Alexander Brom, Markus Schleinzer

  • zdjęcia: Gerald Kerkletz

  • montaż: Pia Dumont

  • obsada: Makita Samba, Alba Rohrwacher, Larisa Faber, Kenny Nzogang, Lukas Miko

Please reload

Ostatnie posty
Please reload

Search By Tags

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Follow Us
  • Twitter Social Icon