top of page

Liliana Pędziwiatr – mowa zwierząt (ocena 3/10)


Niemieckie kino familijne po raz kolejny pokazało swe brzydkie oblicze.

Liliana – ruda jedenastolatka ma umiejętność rozmowy ze zwierzętami. Jednak same z tego wynikają kłopoty. Stąd dziewczyna obiecuje rodziców, że zaprzestanie tych praktyk i skupi się na pozyskaniu sympatii szkolnych koleżanek. W ramach zajęć szkolnych zostaje jednak skierowana do prywatnego ogrodu zoologicznego, z którego znikają zwierzęta.

Trudno zrozumieć dlaczego dziewczyna ma taki problem rozmawiając ze zwierzętami. Przecież to powinien być atut i możliwość pomocy w wielu sytuacjach. Jedna się w końcu zdarza, ale podczas ratunku ogrodu zoologicznego też nie są w pełni wykorzystywane.


Nie w tym jednak problem filmu. A w innych durnych pomysłach, z których wydalanie przez zwierzęta najczęściej na człowiek jest powtarzane kilkakrotnie. Z ciekawych scen jest jeszcze jedzenie robaków. Takie kino familijne. Trzech scenarzystów się złożyło na te pomysły.


Bohaterowie są niesympatyczni, ci którzy mają być źli są obrzydliwi, a ci którzy powinni być pozytywnymi bohaterami nie grzeszą inteligencją, z główną bohaterką na czele.


Film wprowadza do kina, a w zasadzie na pojedyncze seanse do Falenicy dystrybutor Vivarto, którego nazwa stanowią skrytą wskazówkę dla widza, a przede wszystkim rodzica zastanawiającego się na co pójść z dziećmi do kina: NIE WARTO.


Plusy:

  • ładny słonik

  • kolorowe kostiumy


Minusy:

  • niewykorzystany koncept

  • sceny wydalania

  • niesympatyczni bohaterowie

  • mało edukacyjne przesłanie

  • aluzje seksualne (krótkie spódniczki dziewczynek, lateksowe stroje czarnego charakteru)

  • za długie


Zwiastun:

tytuł oryginalny: Liliane Susewind - Ein tierisches Abenteuer

produkcja: Niemcy

rok: 2018

premiera: 23 sierpnia 2019

dystrybucja: Vivarto

gatunek: familijny


  • reżyseria: Joachim Masannek

  • scenariusz: Matthias Dinter, Beate Fraunholz, Betty Platz na podstawie książki Tanyi Stewner

  • zdjęcia: Richard Van Oosterhout

  • montaż: Martin Rahner

  • muzyka: Riad Abdel-Nabi, Tilman Sillescu

  • scenografia: Alina Santos

  • obsada: Malu Leicher, Christoph Maria Herbst, Peri Baumeister, Tom Beck, Aylin Tezel

Ostatnie posty
Search By Tags
Follow Us
  • Twitter Social Icon
bottom of page